Recept – Pavlova

20140629_185633 Ben je een liefhebber van schuimtaart? En van fruit? Dan is dit het perfecte toetje voor jou! Pavlova kun je maken in veel verschillende smaken. Al een hele tijd wilde ik pavlova maken, maar het kwam er steeds niet van.. Vorige week had ik eindelijk de tijd en de moed om het recept te maken samen met moeder! Ik heb op Google veel gezocht naar recepten en uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van dit recept van 24kitchen. Dit is een duidelijke uitleg met ook nog een filmpje erbij! Ik heb niet alles op de zelfde manier gedaan als volgens het recept. Hieronder staat het recept met aanpassingen die ik anders heb gedaan. Ingrediënten:

Pavlova 6  eiwitten 300 g suiker 1 el maïzena 1 el azijn

Garnering 250 g vers fruit naar keuze (Ik heb aardbeien gebruikt) 2 el abrikozenjam (Ik heb 2 kleine cups aardbeienjam gebruikt) 1  sap van 1 citroen 500 ml slagroom 50 g suiker Uitleg: Eerst mix je de eieren tot ze luchtig zijn en dan voeg je geleidelijk aan tijdens het mixen de azijn, maizena en suiker toe. Mix dit tot je de kom boven je hoofd kunt houden zonder vies te worden. 🙂 Volgens het recept van 24kitchen maak je er dan 4 tot 6 kleine pavlova’s van, maar ik heb er een grote van gemaakt. De pavlova moet 2.5 uur in de oven drogen op boven- en onderwarmte op 120 graden. Na de 2.5 uur drogen laat je de pavlova afkoelen met de oven op een kier. Direct na het drogen leg je de pavlova op een schaal om ervoor te zorgen dat het niet breekt. Maak het fruit schoon en snij het in stukken. Je verwarmt de jam met de citroensap in een pannetje en giet dit daarna over het fruit. Klop de slagroom met de suiker en verdeel de slagroom en het fruitmengsel over de pavlova. Smullen maar! 20140629_185708 Toen ik vorige week de pavlova in stukken sneed schrok ik een beetje.. De binnenkant was geen schuim geworden. Ik dacht dat het fout was gegaan en niet lekker zou zijn. Toen ik eenmaal aan het eten ging bleek de zachte binnenkant echt heerlijk te zijn! Ik denk dat als het echt helemaal schuim was geworden ik het niet lekker zou hebben gevonden. De combinatie tussen het zachte fruit met de zure citroensmaak en de slagroom en een zoete binnenkant met een knapperige buitenkant is echt heerlijk! Het recept zou zijn voor 4 tot 6 personen, maar wij hebben er 8 stukjes van gegeten en alsnog was de pavlova niet op.20140629_185737 Later heb ik opgezocht of de binnenkant nu eigenlijk wel of niet acht hoorde te zijn. En volgens verschillende sites hoort het inderdaad een beetje chewy te zijn zoals marshmallows. Nou dat was bij ons zeker het geval. Laatst hoorden we dat dat weer niet zacht hoorde te zijn. Dus of het nu wel of niet zacht moet zijn kan ik niet vertellen.. Wel kan ik zeggen dat ik de chewy binnenkant heerlijk vind en als ik nog vaker pavlova maak dit doe zoals vorige keer! Heb jij al eens pavlova gemaakt? Liefs Kim – Blossomslife    

Geef een reactie

