DIY – Loom armbandjes

loom 5Vandaag een artikel waarin ik mijn loom creaties aan jullie show! Het creëren van armbandjes en figuren met loom stiekjes is op het moment helemaal ‘in’. Eerst wilde ik er niks van weten tot mijn zusje dan toch een zakje kocht. Na een aantal keren proberen vond ik het steeds leuker worden. En ben ik toch maar begonnen met loomen haha!

Ik vind het heel erg leuk om armbandjes te maken, maar echt dragen doe ik niet. Dat vind ik nog niet echt leuk, maar misschien dat ik ze ooit nog eens ga dragen.. Nu vind ik het gewoon vooral heel erg leuk om ze te creëren in verschillende kleurcombinaties etc. Heel veel kleuren hebben we thuis niet. Zo hebben we 2 zakjes met de neon kleuren groen, roze, oranje en geel. En nog een ander zakje met wat meer kleuren met ook wit erbij.

loom 4

Hier zie je op de foto het zakje met de neon stiekjes en het apparaatje waar ik de armbandjes mee maak. Alle armbandjes die ik heb gemaakt zijn nog op de standaard manier gemaakt. Eerst een 8 en dan 2 stiekjes gewoon eromheen. Deze steeds overhalen tot de armband groot genoeg is. En vastmaken met de S-vormige haakjes.

loom 2

Een van de leukste dingen aan het maken van de armbandjes vind ik het kiezen van de kleuren. Je kunt er vrij veel kanten mee op hoe weinig stiekjes je ook hebt en krijgt dan meteen een heel ander effect.

loom 1

Hier nog een aantal creaties die ik de afgelopen dagen heb gemaakt samen met mijn zusje. Heerlijk buiten in het zonnetje! Ik vind van deze foto de felroze erg mooi, maar ook de blauwe. Ook had ik eigenlijk nog een mooie ombre armband gemaakt, maar helaas had ik niet genoeg stiekjes van elke kleur en was die armband dus veel te klein..

loom 3
Al de loom creaties bij elkaar.

Ben jij ook gek op loomen en welke kleurcombinatie gebruik je het liefst?

Categories DIY

2 thoughts on “DIY – Loom armbandjes

Geef een reactie

