Tag – My Furry Friend

20140727_094853

Vandaag laat ik jullie kennis maken met mijn Furry Friend! Deze Tag is al op meerdere blogs voorbij gekomen en aangezien ik gek ben op dit harige hondje wil ik haar maar al te graag laten zien.

Wat is de naam van je huisdier?

Deze lieve deugniet heet Bo.

Wat voor een soort dier is het en welk ras?

Bo is een Boomer. Een kruising tussen een Shih Tzu en een Yorkshire Terriër. Dit staat er over een Yorkshire Terriër beschreven: Hij is moedig en zelfverzekerd. Tegenover het baasje of het vrouwtje is hij lief en aanhankelijk, maar soms kan hij ook een deugniet zijn. Al met al een gezellige en, vanwege zijn waakzaamheid, ook nuttige, kleine begeleidingshond. En een deugniet dat is Bo zeker! Ook is ze erg lief naar haar ‘baasje’. Dit staat er over de Shih Tzu geschreven: De shih-tzu is zelfverzekerd, soms zelfs een beetje eigengereid. Daarom moet hij liefdevol, maar vrij consequent worden geleid. De shih-tzu is heel lief voor kinderen. Ik herken wel in Bo dat ze soms eigengeregeld is en dan gewoon helemaal niet luisterd. Verder is ze wel echt heel erg lief voor kinderen!

Hoelang heb je dit huisdier al?

Dat is een goede vraag..Ik geloof dat we Bo kochten toen ik in het 3e jaar van de middelbare school zat. Dus ik gok dat ze 4 jaar is. We mochten haar ophalen rond de 8/9 weken. Maar omdat het hier toen carnaval was en ze dan de hele week alleen thuis zou zitten hebben we haar de 10e week opgehaald. De 1e dag wilde ze niks eten en de volgende ochtend was ze helemaal slap. Mijn ouders zijn met haar naar de kennel gereden en toen ze het ‘baasje’ van de kennel zag begon ze ineens heel erg te kwispelen. Daar is ze toen een week gebleven en toen ging ze weer mee naar huis. En ik denk dat ze nooit meer terug wil haha. Ze is ontzettend verwend!

Vroeger hadden we een Mechelse Herder genaamd Ascha. Ze is overleden toen ik 8 was. We waren dus al gek op honden, maar het duurde een hele tijd voordat er weer een kwam. Ascha is 14 jaar geworden wat erg oud is voor een grote hond.

20140727_094446
Bo rolt vaak over de trampoline met dit als gevolg hihi!

Hoe kom je aan je huisdier?

Wij hebben Bo gekocht bij een rashondenkennel. We hadden al veel rondgekeken naar verschillende honden en wilden eigenlijk de kruising Maltezer/Shih Tzu. Maar toen we bij de kennel aankwamen bleek dat er nog 1 hondje was met de kruising Maltezer/Shih Tzu en deze had een navelbreukje. Heel erg zielig. We wilden in ieder geval een Boomer dat wisten we zeker. Toen waren er nog wel Yorkshire Terriër/Shih Tzu hondjes en toen waren we verkocht! Bo hebben we dus als puppy gekocht.

Hoe oud is je huisdier?

We mochten onze hond ophalen toen die geloof ik 8/9 weken oud was. (Zodra ze officiëel het nestje uit mogen). Dus Bo is volgens mij 4 jaar.

Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?

Bo is echt enorm eigenwijs. Ze klimt vaak op de leuning van de bank waar geen muur achter staat om vervolgens op te gaan balanceren of slapen.. Ze is er al eens afgevallen, maar toch blijft ze het doen. Ook reageert ze op dingen die wij zeggen. Als wij zeggen ‘Wie komt daar aan’ rent ze naar de leuning van de bank bij het raam of naar de achterdeur en gaat daar hard zitten blaffen. Ook kan ze een kus en een high five geven op commando. Buiten rent ze vaak naar de schutting om te blaffen naar de hond van de buren. Ze gaat vaak zitten als een stokstaartje. Kan voetballen als de beste en als ze binnen is is ze ontzettend lui. Eerst kregen we de krantjes die we moeten bezorgen van een man die altijd een hondenkoekje erbij legde voor Bo. Bo zat dat al vroeg bij de deur te wachten tot wij die openmaakte zodat ze dat koekje kon opeten. Nu bezorgd een andere man ze en helaas krijgt ze geen koekje meer hihi. Ik zou me goed kunnen vermaken met het observeren van Bo.

20140727_094358

Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdier?

Heel erg belangrijk! Er is altijd iemand in huis die blij is dat je weer thuis bent. Ze begroet je dan alsof je jáááren bent weggeweest. Het is ook ontzettend gezellig als ze bij je komt liggen of zitten of met je wil spelen. Als ik een tijdje weg ben van huis kan ik ze echt missen. Die lieve schat! ♥

Wat zijn je favoriete herrinneringen die je hebt gehad met je huisdier?

Het moment dat ze bij ons kwam wonen! Ook gewoon haar streken en hoe ze is. Eigenlijk vind ik alle leuke momenten met Bo een favoriete herrinnering!

Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdier?

Heb je even? Bootje, Botie, Turnster, Ballerina, Stokstaart. En nog veel meer namen waar ik op het moment niet op kom hihi. Ook noemen we haar wel eens Wodan, omdat ze dan blaft alsof ze een hele grote hond is haha.

Heb jij een huisdier?

One thought on “Tag – My Furry Friend

Geef een reactie

