Tag – Nagellak

nagellak tag

De laatste tijd zie ik weer vaak de ‘nagellak tag’ voorbij komen op verschillende blogs. Deze heb ik al eens gedaan op mijn oude blog, maar het leek me leuk deze nu op mijn nieuwe blog weer te doen! Ik ben immers gek op nagellak.

Uit hoeveel lakjes bestaat jou stash?

Ik moet eerlijk zeggen dat het lang geleden is dat ik alle lakjes geteld heb. Ik heb even gespiekt op mijn oude blog en daar had ik er op dat moment meer dan 174. Ik denk dat ik nu wel in de 200 zit en misschien nog daarboven. Ondertussen heb ik af en toe nog wat nagellak gekocht, gekregen en gewonnen. Ik heb hierbij dan wel de topcoats meegerekend.

Van welk merk bezit je de meeste lakjes?

Goede vraag! Toen ik jonger was kocht ik altijd lakjes van Essence en Catrice. Maar de laatste tijd koop ik ook merken zoals Essie en OPI wanneer deze in de aanbieding zijn bij de Big Bazar. Ook ben ik gek op het merk Sinful Colors al heb ik er daar nog niet heel veel van. Dat komt doordat ik de laatste tijd alleen nog maar nagellak koop wanneer ik een lakje echt mooi vindt! Het is toch nog steeds Essence.

Wat is de meest voorkomende kleur?

Toen ik mijn Helmer kastje weer eens opnieuw ging opruimen konden sommige kleuren niet in 1 vakje deze heb ik dan dus ook het meest. Dat zijn de kleuren blauw, groen en roze! Van paars heb ik ook wel een mooi aantal lakjes. Op de een of andere manier trekken blauwe, groene en roze lakjes mij het eerste aan in de winkel!

Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?

Ik geloof van niet. In deze tag op mijn vorige blog antwoorde ik sand lakjes. Die heb ik gelukkig nu een aantal hele mooie in mijn stash van P2 en Essence!

Welke nagellak draag je het meest? Schrijf de kleur en het merk op.

Dat is zeker weten Neon roze van Safari! Die kleur is zo mooi fel en lekker budget natuurlijk. Van deze mooie zomerse lak heb ik dan ook een back-up in de kast staan. 🙂 Ik moet wel zeggen dat deze kleur vooral in de zomer mijn favoriet is. Verder ben ik wel heel wisselend met wat ik draag!

Bij welk lakje blijf je je afvragen waarom je die nog niet hebt weggegooid?

Mijn ingedroogde crackle lak van OPI. Het doet me nog steeds pijn dat ik deze lak toen gekocht heb voor rond de 15 euro. Een bedrag wat ik nooit uitgeef aan 1 lakje. Deze had ik altijd goed dicht zitten en was helemaal nog niet zo oud en toch is die ingedroogd.. 😦

Gebruik je base- en topcoat?

Jep allebei! Behalve bij het swatchen natuurlijk. En met de leuke glitter topcoats van tegenwoordig vergeet je dat ook niet snel hé!

Stempel je liever, of doe je nail art uit de losse hand?

Ik vind bijna alle vormen van nail art wel leuk! Ik kan hier dan ook niet tussen kiezen. De ene keer heb ik zin om te stempelen en de andere keer wil ik met dotting tools en kwastjes aan de slag. Ook ben ik echt dol op waterdecals!

Hou je van shimmers en glitters, of liever een crémefinish?

Dit is bij mij zo ontzettend verschillend! Ik ben gek op glitter, maar niet op de manieren hoe je het eraf moet krijgen haha. Soms is creme mooier en een shimmer is ook altijd leuk! Hierin kan ik echt totaal geen keuze maken.

Voel je je kaal zonder nagellak?

Ja best wel. Soms moet ik in de zorg werken en dan mag ik geen nagellak op en als ik dan dat een paar dagen in de week moet kan ik geen nagellak op. Dan ben ik vaak wel blij om iets nieuws op te kunnen doen. Ook moet ik zaterdag werken en dan mag ik geen lak op en als het er dan woensdag half af is dan doe ik er meestal niks nieuws op, omdat het er vrijdag avond toch weer af moet. Daar baal ik vaak wel van.

Welke nagellak draag je op dit moment?

Essie – The girls are out op 4 nagels van het swatchen haha. Heb vandaag de gewonnen lakjes geswatch en deze zullen aankomende week online komen!

Ik hoop dat julie het leuk vonden deze tag te lezen!

3 thoughts on “Tag – Nagellak

Geef een reactie

