Zelfgemaakte gezonde ijsjes

20140816_140735Hoewel het er vandaag niet uitziet alsof het zomervakantie is heb ik toch een artikel geschreven over ijsjes. We houden nu eenmaal van een lekker ijsje op z´n tijd en het liefst nog gezond ook! In dit artikel heb ik een aantal lekkere combinaties opgeschreven om zelf smoothie ijs te maken.

Deze ijsjes zijn gemaakt met de Zoku Popmaker, maar je kunt ook de standaard vormpjes gebruiken. De verschillende soorten ijs die ik hier laat zien heb ik zelf al geprobeerd en ze smaken heerlijk! Sommige foto´s zijn al wat oud en dus misschien niet de mooiste, maar ik wilde dit artikel toch plaatsen.

20140816_135306

Hier zie je hoe het eruit ziet wanneer de ijsjes in de maak zijn. Met de Zoku Popmaker heb je binnen 10 minuten de ijsjes die jij wilt. Je kunt variëren in smaak, maar ook in design. Er zijn allemaal tools verkrijgbaar om figuurtjes tegen de wand te plakken of om verschillende schuine laagjes ijs op elkaar te maken. Ook kun je split ijsjes maken door wanneer het buitenste laagje hard is geworden het middelste eruit te halen met een pipetje. De Zoku Popmaker staat bij mij gewoon standaard in de vriezer en wanneer ik ijsjes wil maken haal ik deze eruit. Daarna laat ik het dan ontdooien zodat het weer schoon de vriezer in kan.

20140816_135109

Dit is een ijsje met de smaak bosbes yoghurt. Ik gebruik hiervoor gewoon de bosbessen die je in de winkels uit het vriesvak haalt. Je pureert de bosbessen en doet er wat yoghurt bij eventueel voeg je wat suiker toe wat natuurlijk wel minder gezond is haha.

20140816_135135

Dit ijsje is een combinatie van aardbei en yoghurt. Ook weer een heerlijke combinatie. Je pureert de aardbeien en voegt hier wat yoghurt aan toe. Eventueel wat suiker.

20140816_135345

Deze ijsjes heb ik nog maar eergisteren gemaakt en deze zijn ook weer heerlijk! Het linker ijsje heeft de smaak banaan yoghurt en deze smaakt heerlijk zoet. Suiker is dus absoluut niet nodig! Rechts is een kiwi yoghurt ijsje die wat zuur smaakt, maar dat vond ik eigenlijk wel lekker. Hier kun je eventueel suiker aan toevoegen.

Samen met mijn zusje hebben we ook wel eens andere smaken geprobeerd waar we geen foto van hebben. We hebben wel eens golden power ijs gemaakt en yoghurt straciatella gemaakt door stukjes chocola de snijden en toe te voegen aan de yoghurt. We maken ook wel eens waterijsjes door er gewoon ranja in te doen. Fruit is toch wel het meest favoriet! Gezond en toch lekker zoet en fris. We hebben ook een heel leuk receptenboekje thuis liggen, maar hier heb je vaak heel erg veel voor nodig en voor de bovenstaande ijsjes niet!

Maak jij ook wel eens zelf ijsjes?

One thought on “Zelfgemaakte gezonde ijsjes

Geef een reactie

