Tag – School story

20140817_143946

Omdat aankomende week school en stage weer begint vond ik dat een perfect moment op de School Story Tag te doen! Ik zag deze al bij meerdere bloggers voorbij komen en ik vond het een leuke tag op ook eens te gaan doen. Ben je benieuwd naar mijn antwoorden? Lees dan verder!

Hoe oud ben je en zit je nog op school?

Ik ben 19 jaar en ik zit op dit moment nog op school tot februari en dan ben ik als het goed is klaar met mijn opleiding MMZ.

Welke niveaus heb je gedaan?

Als eerste ben ik natuurlijk naar de basisschool gegaan. Na de basisschool ben ik naar de middelbare school gegaan op het vmbo tg. Na het vmbo ben ik naar het Mbo gegaan en daar ben ik nu nog steeds. Ik doe de opleiding Maatschappelijke zorg specifieke doelgroepen niveau 4.

Vind je school leuk?

Ja, ik vind school leuk! Niet elke dag ga ik met plezier naar school, maar meestal vind ik het totaal niet erg om naar school te gaan. De basisschool vond ik erg leuk en in groep 8 wilde ik het liefst nog eens 8 jaar op de basisschool blijven haha. Achteraf maar goed dat ik dat niet gedaan heb. De middelbare school vond ik volgens mij ook wel leuk, behalve dat ik vooral in de 3e van het vmbo ontzettend veel tussenuren had. Op het Mbo heb ik het nu erg naar mijn zin. Nu op dit moment ben ik maar 1 dag in de week te vinden op school en heb dan ook een volle lesdag. De rest van de week loop ik stage op een dagbesteding voor gehandicapten waar ik het ontzettend naar mijn zin heb!

Wat vond je het leukste vak op school?

Op de basisschool vond ik het creatieve op de vrijdagmiddag altijd ontzettend leuk! Op de middelbare school vond ik het vak biologie heel erg leuk, omdat ik hier totaal geen moeite mee had en hier eigenlijk ook altijd goede punten voor had. Verder vond ik beeldende vorming ook wel leuk. Duits vond ik volgens mij ook niet heel vervelend, omdat ik hier ook meestal wel goede punten voor had, maar dit was niet mijn lievelingsvak.

Wat vond je het stomste vak op school?

Hier hoef ik niet lang over na te denken.. Dat is rekenen en wiskunde op de bassischool, middelbare school en het Mbo. Op de basisschool was ik al niet zo goed in rekenen. Procenten en breuken dat was vooral echt waar ik niet goed in was. Op de middelbare school was wiskunde nog steeds niet mijn favoriete vak. Zolang ik het enigszins begreep ging het nog wel, maar meestal snapte ik er helemaal niks van. Op het Mbo kreeg ik weer rekenen en dat is wel heel erg wennen als je op het vmbo alles op de rekenmachine mag doen en op het Mbo bijna niet meer. Ik heb bijles gekregen en toen ging het wel, maar toen kregen we een nieuwe leraar waar ik het rekenen nog minder van snapte dan ik al deed. We hebben dus ook niet altijd even goed les gekregen helaas… Gelukkig hoef ik geen voldoende te halen voor rekenen om mijn opleiding te halen! Yes! Op de middelbare school vond ik gym ook echt verschrikkelijk.

Hoe laat stond je op om naar school te gaan?

Toen ik nog op de basisschool stond ik geloof ik om half 8 op. De school is in dezelfde straat als waar ik woon dus je bent er zo. Naar de middelbare school moest ik ongeveer 3 kwartier tot een uur fietsen en dus stond ik half 7/kwart voor 7 op. Naar het Mbo moet ik ook 3 kwartier fietsen en dus sta ik nu ook half 7/kwart voor 7 op. Nu ga ik meestal met de bus naar school die op kwart voor 8 langs komt en ik dus nog steeds kwart voor 7 op moet staan. Als ik stage heb sta ik als ik moet fietsen om kwart voor 7 op, omdat ik een uur moet fietsen en ik er om kwart voor 9 moet zijn. Soms kan ik met iemand meerijden en dan kan ik ´uitslapen´ tot half 8!

Hoe ga je naar school?

Op de basisschool lopend of met de step. Op de middelbare school meestal met de fiets, maar met heel slecht weer met de bus of auto. Naar het Mbo meestal met de bus. Dan ben ik ongeveer net zo lang onderweg als met de fiets, maar zit ik wel droog en hoef ik niet in het donker alleen naar huis te fietsen. Als ik stage heb ga ik meestal met de fiets, maar soms ook met de auto.

Wat voor schooltas gebruik je?

Op de middelbare heb ik eerst met een achteraf gezien afschuwelijke grote Kipling rondgelopen. Na de Kipling heb ik een blauwe leren Allstars gekocht waar ik verder tot in de 3e mee heb gelopen en in de 4e kocht ik een grijze tas bij Invito. Op het Mbo heb ik eerst een grote Puma laptoptas gebruikt waar alles in een keer inpaste! Daarna heb ik verschillende tassen geprobeerd die allemaal een beetje op een cowboys bag lijken. Nu heb ik dus ook een look-a-like van de action in een cognac kleur.

Welke beautyproducten zitten er in jouw schooltas?

Meestal niet zo heel erg veel. Een labello, geurtjes en soms een lippenstift. Af en toe als ik meteen na school of stage ergens heen ga neem ik wel mijn make up etuitje mee.

Wat voor agenda had je vroeger?

Ik heb geloof ik een aantal keren de Girlz! agenda heb gehad en verder zijn de Hema agenda´s bij mij echt favoriet. Zo´n leuke printjes en best veel keus voor een niet al te duur prijsje!

Wat deed je als de les saai was?

Tekenen in schriften, samen met klasgenootjes de boekenkaften van elkaar ondertekenen, gezellig kletsen met vriendinnen of lekker naar buiten staren haha. Ik had het vooral erg druk met tekenen en kletsen.

Wat ben je geworden nadat je school hebt afgemaakt?

Op dit moment zit ik nog op school dus ik heb nog geen fulltime baan of iets in die richting. Wel heb ik een bijbaan in de richting van mijn opleiding. Verder heb ik echt ontzettend veel geleerd op school en op stages. Je doet kennis op op school, maar je krijgt ook ontzettend veel ervaring door al die verschillende stages die ik heb gehad! Ik twijfel nog of ik na deze opleiding naar het Hbo ga of dat ik ga werken.

Ik vond het erg leuk om deze tag in te vullen en ben benieuwd naar jullie antwoorden! Dus als je deze tag ook heb gedaan laat het als je wilt even weten via bijvoorbeeld Twitter en ik neem graag een kijkje.

Herken jij je in sommige antwoorden?

Categories Tag

One thought on “Tag – School story

  1. Voor mij is school echt lang geleden, maar ik herken wel wat van mijn kinderen.
    Mijn oudste zoon is van jouw leeftijd, 20 jaar, dus vond het daarom leuk om te lezen.

Geef een reactie

