Tag – The sims

Vandaag een tag die wel heel erg toepasselijk is op dit moment. De Sims 4 is namelijk nog maar net uit en velen zijn weer volop aan het simsen geslagen! Zelf ben ik ook echt gek op het spelletje Sims en ik speel dit dus ook echt regelmatig. Het is heerlijk om verschillende huizen te bouwen, families op te stichten en het inrichten van huizen. Ook het verzinnen van de verhalen van de personages vind ik erg leuk om te doen! Vandaar natuurlijk deze tag op Blossomslife. Helaas geen foto’s bij dit artikel, omdat het niet lukte met de screenshots. 😦

Welke uitbreidingspakketten heb je allemaal?

De Sims 1 heb ik overgeslagen. Sims 2 speel ik op dit moment erg veel. Ik heb het basisspel, Nachtleven, Studentenleven, Op reis, Ikea accessoires, H&M accessoires, Familiepret accessoires, Huisdieren, Seizoenen, Feest accessoires, Vrije tijd, Tiener accessoires en Gaan het maken. Helaas is het uitbreidingspakket Vrije tijd kapot gegaan en sindsdien deed Sims echt heel erg raar. Het spel sloot soms ineens af of liep na een aantal minuten vast. Op dit moment speel ik met een versie die je een tijdje terug kon downloaden met alle uitbreidingspakketten. Erg leuk dat iedereen deze mocht downloaden! De laatste tijd ben ik ook wel heel erg benieuwd naar de Sims 3..

Welke is je favoriet?

Sims Vrije tijd vind ik een erg leuk uitbreidingspakket! Kleding maken en ook een heel erg leuk beroeps cadeau. Een camera waar de foto’s uitkomen en die je in huis kunt ophangen. Erg leuk. Ik maak hier altijd familieportretten mee hihi. Seizoenen vind ik ook erg leuk als ik echt op de seizoenen let. Verder is Ikea accesoires erg fijn voor de inrichting van je huis. Ik gebruik deze meubels heel erg vaak. Op reis is ook erg leuk hihi. Ik kan gewoon niet kiezen!

Waar download je custom content?

Op dit moment heb ik geen downloads in het spel. Eerder klikte ik altijd op het vakje in het spel waar je naar de site van de downloads ging. Hier had ik dan een aantal downloads van, maar helaas zijn die weg nu het spel af en toe eraf is gegooid, omdat het vast liep.

Met welk gezin speel je en hoe zien ze eruit?

De laatste tijd vind ik het erg leuk om generaties te maken. Dan blijft de hele familie in het zelfde huis wonen en helpen ze elkaar met opvoeding etc. Af en toe gaat er natuurlijk wel iemand studeren, maar niemand verhuisd echt voorgoed naar een andere woning. Soms is dat wel heel erg druk. Op dit moment speel ik met een familie met een gezin dat bestaat uit 7 personen. Kimberley en Ivan hebben samen een dochter Loesje. Joop en Josefine hebben 2 kinderen Perly en Khenny. Hele aparte namen haha, moet er zelf nog aan wennen. 😉

Hoe ziet je huis eruit?

Ik vind het altijd heel erg fijn als ik een beetje overzicht kan houden. Het liefst zie ik in het scherm het hele huis. Ook richt ik de kamers meestal wat lichter in, zodat je alles goed kunt zien. Ik moet zeggen dat dit wel verschilt per tijd. De ene keer ben ik gek op een bepaalde stijl en een tijdje later is dat totaal anders.

Als je een uitbreiding zelf mocht maken, wat zou dat dan zijn en waarom?

Al jaren lijkt het mij geweldig om een Boerderij uitbreiding te hebben. Hoe leuk is het om bij Sims 2 een paar koeien te hebben of 1 of 2 pony’s. Een aantal kippen etc. Ook zou ik graag willen dat er meer personen in een huishouden kunnen.

Welke heb je liever: Sims 1, 2, of 3?

Hier kan ik niet echt goed antwoord op geven aangezien ik alleen Sims 2 heb. Wel heb ik ooit Sims 1 gespeeld en dat is echt heel erg beperkt. Dan kies ik dus voor Sims 2 hihi. Wel hoor ik vaak dat Sims 3 erg irritant is, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat is je favoriete standaard gezin?

Voor deze vraag heb ik even moeten kijken op Sims zelf hihi. De laatste tijd kijk ik niet echt bij de standaard gezinnen omdat ik in een zelfgemaakt dorpje leef. En daar heb ik geen standaard gezinnen in wonen. Een standaard gezin wat ik wel vaak heb gekozen voor het maken van grote families is de familie Rawaswami. Dit gezin woont nog niet in een huis, maar staat in het keuzemenu.

In welk land woon je?

Op dit moment speel ik veel in het dorpje Simcity. Een zelfgemaakt dorpje met zee en veel groen.

Dit was de tag van deze keer. Ik vond het erg leuk om deze tag te doen en ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen. 🙂 Ik heb deze tag overgenomen van Kimberly. Ben jij ook zo gek op Sims?

Categories Tag

One thought on “Tag – The sims

Geef een reactie

