5 Boeken aanraders

20141123_155958

Zoals je misschien al eens eerder hebt gelezen ben ik gek op het lezen van boeken. Ik heb dan ook al heel wat boeken gelezen en in dit artikel laat ik 5 boeken zien die ik met veel plezier gelezen heb!

Laten we beginnen met het boek In alles eenzaam van Patricia Vlasman. Dit boek heb ik gekocht bij de Timco, omdat het me aansprak door de foto en de titel. Nadat ik de achterkant had gelezen was ik helemaal verkocht. Doordat ik maatschappelijke zorg doe als opleiding sprak het onderwerp me erg aan!

20141123_155848

De 26-jarige jeugdreclasseringsambtenaar Tessa is niet op haar mondje gevallen en met mannelijke collega’s die avances maken veegt ze direct de vloer aan. Toch gaat achter een grote mond veel opgekropte woede schuil en lijdt Tessa aan een eetstoornis. De 17-jarige Marokkaanse Rachid staat bekend als een doodgewone, stille jongen die worstelt met de dood van zijn oudere broer Hamid, een succesvolle student geneeskunde, op wie zijn ouders al hun hoop hadden gevestigd. Tot ieders verbazing wordt Rachid plotseling verdacht van het beramen van een terroristische aanslag en hij komt onder begeleiding te staan van Tessa Hun ogenschijnlijk verschillende achtergronden blijken ze meer overeenkomsten te hebben dan gedacht. De zoektocht van de puber Rachid en die van de gefrustreerde Tessa komen op een even verrassende als tragische manier bij elkaar wanneer zij op de vlucht moeten slaan.

Huisje, boompje, feestje van Jill Mansel zag ik veel voorbij komen op social media en ik wilde het boek zo ontzettend graag lezen! Toen ik eenmaal mijn kerstpakket mocht kiezen zag ik dit boek erbij staan en de keuze was voor mij snel gemaakt. In het begin kwam ik moeilijk in het verhaal, maar als je er eenmaal inzit is het een geweldig boek om te lezen!

20141123_155917

Striptekenares Molly Hayes woont in het pittoreske dorp Briarwood. Wat relaties betreft heeft ze weinig geluk: ze valt altijd op foute mannen. Vlak na haar laatste break-up krijgt ze een nieuwe buurman: de Londenaar Dexter Yates. Hij is knap, single en… heeft een baby. Er is meteen een enorme aantrekkingskracht tussen Molly en Dex, maar Molly houdt de boot af. Liever een goede buur dan weer een foute vriend, denkt ze. Maar hoe lang houdt ze vol?

Zwaar verliefd, zwaar beproefd en zwaar verguld is een serie van Chantal van Gastel, waarbij je heerlijk kunt wegdromen. Deze boeken waren als je het mij vraagt veel te snel uit gelezen en mochten van mij dan ook veel dikker zijn! Ik hoop dat er nog een versie van uit komt, want ik ben zo gek op deze serie!

20141123_155958

Zwaar verliefd: Eigenlijk zijn mijn vriendinnen en ik net Sex & the City. Al heb ik in geen tijden seks gehad. En die stad waarin ik woon is ook niet echt New York of zo. Sommigen zouden het misschien een dorp noemen. We zijn trouwens ook maar met z’n drieën, maar ik weeg in mijn eentje wel net zoveel als Carrie en Samantha bij elkaar. Dat compenseert die ontbrekende vierde vriendin dan weer wel.’

Aan het woord is Isa, een jonge dierenarts die worstelt met haar gewicht, haar werk en de liefde. Helemaal nu ze als een blok is gevallen voor Ruben, de ontzettend aantrekkelijke eigenaar van een labrador waar ze een levensreddende actie bij heeft uitgevoerd. Maar hoe zorgt ze er nou voor dat hij net zo gek op haar wordt als op zijn hond?

Zwaar beproefd: Wat doe je als je vriend zó’n lekker ding is dat je bijna niet kunt geloven dat hij gek is op jou! Isa en Ruben zijn stapelverliefd en kunnen hun geluk niet op nu ze gaan samenwonen. En Isa is eindelijk een beetje gewend aan het idee dat Rubens waanzinnig aantrekkelijke verschijning nu echt ‘bij haar’ hoort. Maar dan gaat Ruben samenwerken met zijn knappe ex-vriendin en maakt Isa steeds langere dagen in de dierenartsenpraktijk. Ze leert veel van haar nieuwe baas Hugo die haar bij een ingewikkelde operatie betrekt. Ruben en Isa zien elkaar alleen nog als ze ‘s avonds bij elkaar in bed ploffen en zo krijgt jaloezie de overhand. Is hun relatie bestand tegen opdringerige collega’s? En wanneer durft Isa nou eindelijk eens honderd procent zichzelf te zijn bij Ruben?

Zwaar verguld:

Eindelijk heeft Isa haar sprookjeseinde met haar grote liefde Ruben gekregen. Ze gaan trouwen!

Voor het eerst in haar leven heeft Isa eigenlijk niets te wensen over. Maar dat geldt niet voor haar dierbare vrienden.
Floor en Mas worden overvallen door de extreme vroeggeboorte van hun kindje. En Stijn heeft zijn werk in het buitenland, waar hij zo van houdt, opgegeven om te investeren in zijn relatie met Bram. Maar maakt dit hem wel echt gelukkig?

Dan zijn er nog Isa’s ouders en schoonouders die iets heel anders verstaan onder een kleine en intieme bruiloft dan het aanstaande paar zelf. Isa neemt zich voor haar grote dag door niets of niemand te laten verpesten. Zolang ze maar in die ene perfecte bruidsjurk past Ze is vastbesloten om een happy end te krijgen, voor haar en al haar vrienden. Maar is dit wel voor iedereen weggelegd?

Wat zijn jouw aanraders?

Geef een reactie

