GESLAAAAGD

20150208_162643

Maandag 2 februari heb ik te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding Maatschappelijke Zorg Specifieke Doelgroepen Niveau 4. Ik heb 3.5 jaar over mijn opleiding gedaan en dat betekent dat ik mijn opleiding versneld heb afgerond. In de tijd dat ik met deze opleiding begon duurde deze namelijk 4 jaar.

Ik heb erg lang getwijfeld over wat ik na het behalen van mijn opleiding wilde gaan doen. Werken, verder studeren, nagelstyliste cursus volgen? Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een nieuwe studie te gaan doen op het hbo nu ben ik tenslotte nog jong. Ik ga de opleiding SPH oftewel Sociaal Pedagogische Hulpverlening doen en ik ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

Sociaal pedagogische Hulpverlening is een goede vervolgopleiding op Maatschappelijke Zorg. Ik krijg onder andere creatieve vakken die ik leer in te zetten bij het contact maken met een cliënt of wat kan helpen bij het begeleiden van cliënten. De creatieve vakken zijn: Drama, dans en bewegen, beeldend vormen, muziek, spel en sport, audiovisuele vorming en arbeidsmatige activiteiten.

In februari (nu dus) is de opleiding van start gegaan. Ik ben erg benieuwd hoe ik het hbo ga ervaren en ook ben ik benieuwd naar de creatieve vakken. Ik volg de voltijd variant dus het zal wel wennen zijn om weer meer naar school te gaan in plaats van net als het afgelopen jaar 1 dag naar school te moeten en 4 dagen stage. Maar dat gaat vast goed komen! 🙂

Geef een reactie

