How to: Nail art Gradiënt Snowflakes

20150119_135249

Op Instagram liet ik een tijdje terug zien dat ik deze nail art had gemaakt en ook verscheen deze op mijn blog. Ik had erbij gezet dat wanneer iemand een how to wilde ik deze zou maken en de reactie kwam met de bevestiging. Ik ben weer aan de slag gegaan op een nagelwiel en laat zien hoe ik deze nail art gemaakt heb!


20150208_164816

De bovenstaande lakjes heb ik gebruikt voor deze nail art:
– Konad stamping polish in een wat donkere kleur blauw (naam/nummer kon ik niet vinden)
– Essence Top Speed 11 Girls Talk
– NYC 320 Blue Sky
– Sinful Colors 101 Snow Me White
– Yes Love Y19
– Goede base/topcoat

Verder heb je ook het volgende nodig:
– Stempelplate met een snowflake (dit is to-06)
– Stempel en schraper
– Sponsje
– Nagellak remover voor het schoonmaken
– Watjes en eventueel een kwastje voor het schoonmaken

20150208_164911

Begin met het wit lakken van de nagels. Dit is een laagje Snow Me White van Sinful Colors. Heb je eenminder goed dekkende lak, lak dan meerdere laagjes. Het hoeft niet perfect dekkend te zijn.

20150208_165044

Lak de 3 kleurlakken op deze volgorde op een sponsje, zodat de kleuren al een beetje kunnen overlopen en je zo gemakkelijker een gradiënt kunt maken.  Ga door tot je tevreden bent met het resultaat.

20150208_165005

Zo ziet je nagel er uit na het sponzen! Ga hier meteen met de glittertopcoat overheen, daardoor lopen de kleuren nog wat mooier in elkaar over en mooie flakies zijn natuurlijk altijd goed!

20150208_164744

Wanneer alles goed is opgedroogd kun je gaan stempelen. Zorg dat je de snowflakes mooi over de nagel verdeeld en er niet te veel op een nagel plaatst, maar dit is natuurlijk puur eigen smaak.

20150208_165117

Hierbij zijn de snowflakes helaas niet mooi verdeeld, doordat ik de nail art op een nagelwiel heb gemaakt zaten de andere nagels in de weg en kon ik ze dus niet goed verdelen. Nog een topcoat erover, een beetje schoonmaken en klaar!

20150119_135328

En dat is dit het resultaat!

Geef een reactie

